Fiesta en Cuba

Úgy vélem, amíg frissek az élmények addig kell leírnom az ajánlásaimat.

La Habana

  • 1830: Most a legjobb bulik a 1830 nevű helyen vannak (ők csak a rövidítést szokták használni: Milocho). Ez egy kerthelyiség, gyönyörű patinás épülettel, kis öböllel, élőkoncertekkel csütörtökön és vasárnap. Itt tuti színvonalasan táncoló kubaiakkal találkozol. Egyébként az épület étteremként működik napközben. Este tíz körül már érdemes lemenni, mert hajnal egykor szigorúan mindenkit hazazavarnak:) Ha viszel magaddal táskát, van módod, hogy betedd a megőrzőbe, viszont vagy útlevél másolatot, vagy útlevelet kérnek hozzá. Cím: Malecón (Calle 16 magasságában), La Habana, Cuba.
  • Casa de la Música (2006-ban még kettő volt belőle, de állítólag most csak a Miramarban lévő működik... ezt nem tudom alátámasztani). Cím: Ave. 20 No. 3308 esq. a 35, Miramar, La Habana, Cuba. Telefon: 53 7 204 0447
  • Florida: Eszméletlen tömött hely lehet, ott várakoztunk 20 percet és csak akkor lehetett 11 órakor bemenni, amikor valaki kijött. Ennek elég kicsi az esélye:) Ezért nem vártunk tovább, és továbbmentünk egy sarokbárba, ahol élő zene volt (Kilometro Zero). Cím: Calle Florida, La Habana Vieja, La Habana.
  • Kilometro Zero: Szuper hangulat várt minket, a szünetben az egyik zenész még meg is táncoltatott. Ha a Capitolio környékén vagy, érdemes beülni koktélozni és még egy kis hely is van az asztalok között, ha táncra szeretnél perdülni:) Cím: Monserrate #437 Esq. Teniente Rey, Avenida Bélgica, La Habana.
  • Floridita: Rohadt drága és hideg (légkondicionált helyiség). Turistahely. Benézhetsz, mert a belépés ingyenes, de semmi extra.
  • Cabaret Las Vegas: Ide szerettünk volna még eljutni, de nem sikerült. Állítólag jó a hely, ha van időd, nézz be:) Infanta, Calle 25 y27, La Habana, Cuba

        Ez csak néhány hely a teljesség igénye nélkül:) 

Programokat megnézheted a következő weboldalon: www.lapapeleta.cult.cu/lugares/todos/c/

 

Trinidad:

  • Palenque de Los Congas Reales: Rumba, Afro, Orisha bemutatók...:)
  • Casa de la Música: Szabad ég alatt van a buli, általában élőzenével és Orisha vagy más afrokubai táncbemutatókkal megfűszerezve.

 

Santiago de Cuba:

  • Casa de la Trova: mikor megláttuk, hogy 2 busznyi német 80 éves turista áll sorban a bejáratnál, továbbmentünk. A kubaiak már be se fértek az épületbe. Azért lehet még szerencsétek, próbáljátok meg:) Cím: Bartolomé Masó, Santiago de Cuba
  • Casa de la Cultura: A helyi kultúrház. Napközben be lehet menni belépődíj fejében és megtekintheted a santiagoi karnevál ruháit, megörökített momentumait és a hangszereket . Délután 4 órától egy órás táncbemutató fogad az afrokubai táncok világából. Szuper!!!:)  Nem lehet táncolni, de nagy élményt kapsz a belépődíj fejében (jah, és egész napra érvényes a belépőjegy)
  • Salón del Son: belefutottunk ismét egy turistahelybe. Légkondícionált, sötét, de nagyon jó élőzene volt. A hangulata mégsem volt az igazi.
  • La Claqueta Bar: Na, ez az, amit kerestem! Igazából a havannai 1830 hangulatát idézte, csak sokkal kisebb hely. Élőzene, szuper hangulat. Egyedül mentem bulizni, majd a mellettem lévő asztalhoz hívtak az első táncom után. Kb. egy tíz fős tánccsoport ünnepelt és mondták nekem 2 óra folyamatos tánc után, hogy maradjak ott velük és legyek a tánccsoportjuk tagja. Ez volt táncpályafutásom legnagyobb elismerése. Bárcsak ottmaradhattam volna!:) Cím: Bartolomé Masó, Santiago de Cuba

Varadero:

  • Ez egy kicsit hosszabb történet:) Mivel a Bellevue Palma Real Hotelben szálltak meg a magyar ismerőseim a "Baila en Cuba" rendezvény gálaestjére, így én is utánuk mentem, csak hogy egy pillantást vessek Varaderora. Igazából úgy terveztem, hogy gyorsan megnézem a tengerpartot, és megyek is tovább vissza Havannába. Mivel az út Santiagoból Varaderoig 15 órásra sikeredett a Viazúl járattal, ezért már nem volt erőm továbbmenni. Kivettem egy olcsóbb hotelszobát reggelivel és gondoltam alszom végre egy nagyot reggelig. De jött az üzenet, hogy kezdődik a gála, meg Pupi y los que Son Son koncert lesz este. Erőt vettem magamon és elmentem a gálára, ahol kiderült, hogy az all inclusive ellátásnak nincs megkülönböztető jelzése (karszalag), azaz korlátlanul tudott az is mindenféle alkoholos és alkoholmentes italt fogyasztani, aki az "utcáról esett be" (azaz, én:) és milyen a leleményes magyar... :) ezt nem lehetett kihagyni:). Egy német öregúr mellé terelt a sors a másidik Cuba Libre elfogyasztása után. Mellette volt ülőhely. A gála végeztével megkérdeztem, hogy mikor lesz a koncert, illetve mit tud a környéken az autentikus kubai helyekről. Kiderült, hogy a Calle 62 végén (egy utcával följebb) utcabál van minden nap élőkoncertekkel (Calle 62 Snack Bar). Így lecsúsztam a Pupi koncertről, de helyette sokkal nagyobbat buliztam kint az utcán... Ilyen Kuba, ezt szeretem benne. Kint Kuba írja a programfüzetet, Te meg csak sodródsz:)